Oscarin verkkopalvelut taipuvat perinteisestä verkkokaupasta aina teollisuusyrityksen toimintojen automatisointiin asti. Lupa kasvaa -kampanjassamme voit saada yrityksellesi maksutta verkkokaupan ja saumattomasti yhteensopivan ERPin samalla kertaa.

Näkyminen verkossa on ehdoton vaatimus niin B2C- kuin B2B-yrityksille, sillä harva asiakas enää ostaa tuotteita ilman perusteellista taustoitusta. Kuluttajat ovat jo pitkään hakeneet tuotetietonsa internetin hakukoneiden avulla, mutta myös yritysten välisissä kaupoissa ostaminen on muuttunut samanlaiseksi.

B2B-ostaminen verkossa on huomattavassa kasvussa, ja tutkimusyhtiö Gartner ennustaa, että 80 prosenttia ostamisesta siirtyy viiden vuoden sisällä verkkoon. Verkkoliiketoiminta onkin tärkeä asiakashankinnan kanava ja kasvun mahdollistaja.

Hyvä verkkokauppa ja samalla hyvät verkkosivut tuovat valikoiman näkyville. Lisäksi toimivat verkkopalvelut helpottavat työkuormaa myös oman yrityksen sisällä. Aikaa säästyy olennaiseen ja näin on mahdollista kasvattaa myös liikevaihtoa.

Verkkopalvelut ovat nyt yrityksesi ulottuvilla veloituksetta. Hae mukaan Lupa kasvaa -kampanjaamme, jossa lahjoitamme verkkokaupan ja toiminnanohjausjärjestelmän käyttöönottoprojektin.

Verkkokauppa, ja paljon muutakin

Terminä verkkokauppa on tuttu kaikille ja yksinkertaisimmillaan se onkin paikka, jossa yritys myy tuotteitaan. Usein taustalla on paljon myös muita ominaisuuksia, jotka vähentävät työmäärää, tuottavat rahaa ja kasvua sekä lisäarvoa loppuasiakkaalle. Yhdelle verkkokauppa on kauppa, toiselle tiedonhakukanava.

Oscarilla verkkokauppa on paremmin ilmaistuna palveluportaali, joka

  • Parantaa loppuasiakkaan käyttökokemusta. Me Oscarilla varmistamme, että loppuasiakas löytää verkkopalveluista helposti etsimänsä, ja tilaaminen sekä ostaminen on mahdollisimman helppoa.
  • Automatisoi tilaamisen. Verkkopalvelujen avulla esimerkiksi tarviketilaukset, varaosatilaukset ja huoltojen hallinta sekä huoltotilaukset pystytään automatisoimaan, jotta toiminta on jouhevaa ja tieto saatavilla aina reaaliaikaisesti.
  • Helpottaa kommunikointia asiakkaiden kanssa. Verkkopalvelut tekevät sitä työtä, jota muuten tekisi palvelupuhelimen asiakaspalvelija. Palveluportaalissa tiedot esimerkiksi toimitusajoista ovat heti asiakkaan nähtävillä.

Verkkokauppa on siis sekä tuotteiden myyntiä että tiedonvälittämistä. Liikkeelle ei silti tarvitse lähteä massiivisella digitalisaatioprojektilla, joka rampauttaa koko yrityksen toiminnan, vaan kokonaisuutta voi kasvattaa hallitusti matkan varrella.

Oma koodi takaa ajantasaisen tilannekuvan

Oscar eroaa useimmista ERP-palveluntarjoajista siinä, että omistamme itse sekä verkkopalveluiden että toiminnanohjausjärjestelmän koodit. Verkkoliiketoiminnan ratkaisut mahdollistavat tuotteiden esittelyn, tilaamisen ja ostamisen, mutta tarjoavat myös pääsyn ERP:n ajantasaiseen dataan.

Usein valmis verkkokauppa yritetään yhdistää erilliseen toiminnanohjausjärjestelmään, mutta rajapintojen rakentaminen osoittautuu hankalaksi. Oscarilla kaikki toimii yhdessä liiketoiminta-alustassa ja ERP:n tieto on aina myös verkkopalvelujen käytettävissä. Sama alusta taipuu B2C-verkkokaupaksi ja teollisuusyrityksen varaosa- ja huoltotoimintojen automatisointiin.

Verkkoliiketoiminnan ja toiminnanohjauksen yhteinen data ja automatisoidut vuorovaikutteiset prosessit tarjoavat yritykselle reaaliaikaisen tilannekuvan toiminnasta. 

Välineet kasvuun ennennäkemättömän kampanjan avulla

Sujuvat verkkopalvelut ovat nyt yrityksesi ulottuvilla. Etsimme nimittäin valmistavan teollisuuden sekä tukku- ja vähittäiskaupan pk-yrityksiä Lupa kasvaa -kampanjaan, jossa kaksi yritystä saa käyttöönsä Oscarin liiketoiminta-alustan.

Liiketoiminta-alusta on toiminnanohjausjärjestelmän (ERP) ja verkkoliiketoiminnan muodostama kokonaisuus, eli verkkokaupan lisäksi mukaan valitut yritykset saavat myös ERPin käyttöönottoprojektin maksutta.

Verkkopalvelu ja ERP-järjestelmä saatetaan mieltää kahdeksi erilliseksi kokonaisuudeksi, mutta niiden saumaton yhteispeli mahdollistaa tehokkaan liiketoiminnan ja kasvun. Tavallisesti toiminnanohjausjärjestelmän käyttöönottoprojekti voi maksaa jopa kymmeniä tuhansia euroja, mutta tässä kampanjassa se on yritykselle ilmainen.

Aloitamme valittujen yritysten kanssa yhteistyön, jossa käyttöönottoprojektin etenemistä ja liiketoiminta-alustasta saatuja hyötyjä seurataan eri kanavissa. 


Olisiko aika ottaa askeleita yrityksesi verkkonäkyvyyden kehittämiseksi? Ilmoita yrityksesi mukaan Lupa kasvaa -kampanjaan täällä! Toimi ripeästi, sillä hakuaikaa on 15.9.2023 asti.