Innojok Oy etsi uutta toiminnanohjausjärjestelmää, joka mahdollistaisi lukuisten toimintojen yksinkertaistamisen ja automatisoinnin.

Helsinkiläinen Innojok Oy (tuotemerkki Innolux) valitsi Oscarin ratkaisut sopivien ominaisuuksien vuoksi keväällä 2015. Oscarin vahvuutena oli kilpailukykyinen hinta ja kyky täyttää Innojokin tarpeet toiminnanohjauksen suhteen. Oscarin liiketoiminta-alusta onkin Innojokilla käytössä kokonaisvaltaisesti myynninhallinnasta varastonhallintaan ja verkkokauppaan.

Lisäksi palvelukokonaisuuteen kuuluu Oscarin Talousosasto® -palvelu. Järjestelmä on erittäin monipuolinen ja tarjoaa hyvät työkalut kokonaisvaltaiseen toiminnanohjaukseen tuotetietojen, hankintojen, tuotannonohjauksen ja varaston hallinnan suhteen. Oscarissa ei ihan heti lopu jatkokehitysominaisuudet kesken, joten prosesseja voi viedä eteenpäin ja ottaa tarvittavia toimintoja käyttöön pikkuhiljaa”, kertoo Innojok Oy:n kehityspäällikkö sekä Oscarin yhteyshenkilö Laura Timosaari.

Innojok Oy:n projektissa Oscar on erityisesti kiinnittänyt huomiota palvelun kokonaisvaltaistamiseen ja ennen kaikkea hyvään viestintään molempien osapuolien välillä. Myös Oscarin HelpDeskiä kehutaan nopeaksi ja asiakaspalvelua ystävälliseksi ja asiantuntevaksi. Oscarin ehdoton vahvuus on monipuolinen ja selkeä tuotetietorekisteri, jossa on helppo liikkua läpi eri toimintojen. Tiedot linkittyvät selkeästi toisiinsa, jolloin on helppo saada kokonaiskuvaa. Lisäksi tiedot voi helposti tuoda Exceliin ja sieltä takaisin.

Yhteistyö on sujunut oikein hyvin ja jatkotoimenpiteistä on ollut helppo keskustella ja sopia. Nöyrän kiitolliseksi vetää etenkin Mallisto- ja hankintapäällikkö Riina Oikarin kiteytys. ”Olemme Oscarin varassa.”


Innojok Oy (sivutoiminimi Innolux) on vuonna 1993 perustettu valaisinvalmistaja ja tukkuliike. Innolux on asiantuntija valon ominaisuuksissa ja muotoilun hyödyntämisessä valaisinsuunnittelussa. Innolux on Avainlippu- ja Design from Finland – merkkien haltija.