ERP:n ja verkkokaupan yhdistelmä tuo maailman markkinat ulottuville

Kun kilpailu kiristyy ja digitalisaatio tuo uusia mahdollisuuksia, toimiva verkkokauppa tuo tukkukaupalle uusia asiakkaita ja uusia markkinoita.

Kuinka parantaa tehokkuutta, kasvattaa asiakaskuntaa ja tehdä vielä ostamisesta asiakkaallekin entistä helpompaa? Unohda puhelut, sähköpostit ja tilausten manuaalinen käsittely. Tämän päivän ostokset tehdään verkossa.

Tukkukaupassa kilpailu asiakkaiden suosiosta kiristyy jatkuvasti. Nuoret aikuiset ovat tottuneet toimimaan verkossa ja odottavat myös työelämässä, että erilaiset järjestelmät toimivat sujuvasti ja saumattomasti yhteen. Manuaalinen työ eri järjestelmien välillä on mennyttä maailmaa.

Tukkureiden on pysyttävä mukana digitalisaation kehityksestä, jotta kohtalona ei ole putoaminen täysin kelkasta. Avuksi kannattaa valjastaa tehokkaita työkaluja ja eri järjestelmien mahdollisuuksia. Kun järjestelmät pelaavat yhteen, avautuu haasteiden sijaan mahdollisuuksia.

Verkkokaupan ja ERP:n yhteispeli tuo tukkukaupalle monia mahdollisuuksia

Verkkoliiketoiminta tuo maailman pientenkin suomalaisten yritysten ulottuville. Verkkokauppa mahdollistaa tuotteiden ja palvelujen tarjoamisen eri maissa ja eri asiakasryhmille. Uuden markkinat ja uudet asiakassegmentit vauhdittavat kasvua.

Kun verkkokauppa ja toiminnanohjausjärjestelmä toimivat saumattomasti yhteen, tilaukset siirtyvät automaattisesti ERP-järjestelmään ja näin on mahdollista parantaa myös tehokkuutta sekä vähentää virheitä.

Toimintojen automatisointi vähentää hukkaa ja esimerkiksi poiminta- ja lähetysvirheitä varastossa. Automatisoinnin avulla voidaan myös maksimoida varastonhallinnassa lähetysten määrä ja nopeus.

Kuinka verkkokauppa parantaa asiakaskokemusta?

Verkon kautta on mahdollista kasvattaa reilusti omaa bisnestä, sillä monet B2B-ostajat ovat nykyään jo varsin avoimia tekemään ostoksia etänä ja itsepalveluna. Ostajat ovat jo tottuneet 24/7-kulttuuriin, jossa tilauksen voit tehdä silloin, kun itselle sopii – aamulla kahvikupin ääressä tai illalla tietokoneella.

Verkkokaupasta on helppo tilata milloin vain, myös tukkukaupan aukioloaikojen ulkopuolella. Asiakasta voi tukea työaikojen ulkopuolella chattibottien tai muiden ohjaavien toimintojen avulla.

Asiakaskokemuksen kannalta on tärkeää, että verkkokaupassa on helppo navigoida, asiakas saa reaaliaikaista tietoa esimerkiksi saldoista ja viestintä tilauksen tilasta on selkeää. Myös personointi parantaa asiakaskokemusta. Verkkokaupassa on mahdollista tarjota yksityiskohtaista palvelua yrityskohtaisten näkymien kautta.

Meillä Oscarilla vahvuutemme on liiketoiminta-alusta, joka takaa verkkokaupan ja ERP:n täydellisen yhteispelin. Tukkukaupan alalla verkkokauppa on tärkeä työkalu, sillä se muun muassa:

  • Säästää aikaa ja resursseja
  • Helpottaa tilaamista
  • Vähentää manuaalista työtä
  • Vauhdittaa kasvua

Haluatko tietää vielä tarkemmin, millaisia ovat edistyneet B2B-ominaisuudet, jotka muuttavat tukkukaupan pelikenttää?