Asiakkuuksien hallinta – CRM ja cERP

Oscarin toiminnanohjausratkaisuun saumattomasti sisältyvä cERP*-järjestelmä siirtää erilliset CRM-ohjelmistot historiaan. Se antaa voimaa uusasiakashankintaan, asiakassuhteiden hoitoon, markkinointiin ja kampanjointiin sekä tehostaa myynnin seurantaa ja ohjausta. Asiakkuuksien hallinta on koko organisaation, ei pelkästään myynnin asia.

*Customer & Enterprise Resource Planning

Markkinoinnin kohdentaminen

Myyntituloksia johtamalla ja analysoimalla voidaan arvioida tulevaa kehitystä sekä kohdentaa myynnin ja markkinoinnin resursseja oikeaan suuntaan. Oscar mahdollistaa asiakkuuksien luokittelun ja segmentoinnin käytännössä ilman rajoituksia. Markkinointiin voi kohdentaa eri luokittelukriteereitä tarjous- ja tilaustietoja hyödyntäen.

  • Myynnin seuranta tilaus- ja laskurivitasolla
  • Asiakaskohtaisen myynnin kehittymisen seuranta
  • Kampanjoiden suunnittelu ja toteutus
  • Avausmäärien perusteella voidaan muodostaa soittolistat myynnille
  • Soittolistojen laadinta
  • Koko organisaatio voi kirjata myynnille vihjeitä/liidejä helposti
  • Kaikki asiakkaaseen liittyvä tieto löytyy yhdestä järjestelmästä
  • Asiakkaan luokittelut ovat täysin muokattavissa kulloisenkin tarpeen mukaiseksi
Pyydä lisätietoa

Tapahtumien hallinta

Oscarin asiakkuuksien hallintajärjestelmään kuka tahansa pystyy tarvittaessa kirjaamaan asiakkaaseen liittyviä menneitä tai tulevia tapahtumia. Järjestelmä muistuttaa automaattisesti tulevista tapahtumista. Ne näkyvät myös aktiivisissa tehtävälistoissa ja kalenterinäkymissä. Myyntijohto voi seurata myynnin aktiivisuutta koko organisaation tasolla helposti ja läpinäkyvästi. Käyttäjät voivat kirjata ja seurata aktiviteettejaan helposti missä vain.

  • Tapahtumia on helppo kirjata ja seurata
  • Mobiilikäytön mahdollistava helppokäyttöliittymä liikkuvaan työhön
  • Myynnin aktiviteettien lisäksi kaikki asiakkuuteen liittyvät tapahtumat (mm. varasto, huolto ja tuotanto) nähtävissä samasta paikasta
  • Automaattiset tapahtumamuistutukset
  • Tarvittaessa koko organisaatio näkee myynnin aktiivisuuden
Pyydä lisätietoa

Myynnin työkalut

Oscarin avulla on mahdollista hallita myyntiä ja asiakkuuksia kokonaisvaltaisesti aina myyntivihjeestä kaupantekoon ja sopimukseen asti. Oscar tarjoaa ratkaisun, joka auttaa läpivalaisemaan myyntiputken vaiheet ja pureutumaan pintaa syvemmälle. Myynti voi käyttää järjestelmän perinteistä tehokäyttäjän käyttöliittymää tai liikkuvaan myyntiin suunniteltua helppokäyttöliittymää hyödyntäen.

  • Kattava myynnin raportointi ja seuranta halutulla aikavälillä
  • Asiakaskohtaisen myynnin kehittymisen seuranta
  • Myyjien myyntitulosten seuranta sekä myyjien keskinäinen vertailu
  • To do- ja tehtävälistat sekä automaattiset muistutus-/hälytystoiminnot
  • Myynnillä käytettävissä oikeat kustannus- ja hintatiedot tuotannosta, varastosta ja ostoista
  • Myyjillä tarvittaessa näkymä kaikkiin yrityksen prosesseihin mukaan lukien tuotanto ja talous
  • Erilaisten kohderyhmärekistereiden sekä osoitteistojen tuonti, vienti ja hallinnointi
  • Rajatut käyttöoikeusmahdollisuudet esim. ulkopuoliselle Call Centerille tai muulle ulkopuoliselle myyntihenkilöstölle
Pyydä lisätietoa