08.08.2019 / Blogi
Lanit – uusien kokeilujen päivä
Ohjelmistotalossa koodaajan normipäivänä mieleen voi myös juolahtaa ideoita lisäpalikoista, joilla ohjelmistojen toimintoja voisi yhdistää tai joilla asioita voisi tehdä uudella tavalla. Milloin näitä uusia ideoita pääsisi kokeilemaan? Pitääkö orastavat aihiot jättää odottamaan hamaan tulevaisuuteen vai voisiko asioiden kehittämiselle järjestää aikaa?
Oscarin verkkoliiketoimintatiimi pitää kaksi kertaa vuodessa lanipäivän, jolloin tavalliset työtehtävät siirretään syrjään ja suunnittelijat ja projektipäälliköt tekevät yhdessä jotain ihan muuta.
02.07.2019 / Blogi
Oscar Akatemiassa on helppo yhdistää opiskelu, työ ja kilpaurheilu
Oscar Akatemian ensimmäinen vuosi näyttää onnistuneen tavoitteissaan. Harjoitteluohjelmassa on aloittanut kymmenisen opiskelijaa, jotka ovat saaneet oman alan työn opintojen oheen, ja Oscarille on saatu innokkaita opiskelijoita eri osastojen toimintaa vahvistamaan.
18.06.2019 / Blogi
Oscar Akatemiassa kehitytään oman alan ammattilaisiksi
Oscar Akatemia on Oscarilla työskenteleville korkeakouluopiskelijoille tarkoitettu kehityspolku, jossa opiskelija pääsee yhdistämään opinnot ja käytännön työtehtävät ja kehittymään niiden kautta oman alansa ammattilaiseksi. Jokaisen kehityspolku on erilainen ja muodostuu opiskelijan oman kiinnostuksen sekä Oscarin liiketoiminnan tarpeiden mukaan.
20.05.2019 / Blogi
”Ei me mitään verkkokauppaa tarvita”
En halua vähätellä kuluttajaverkkokaupan merkitystä missään määrin. Kuluttajaverkkokaupan merkitys on kiistaton. Se on Suomessa kasvava business-sektori, ja verkkokauppa on monen kivijalkakauppiaan selviytymisedellytys. Haluan kuitenkin tuoda esille verkkokaupan merkityksen myös kokonaan tai osittain B2B-kaupasta elävien asiakkaidemme liiketoiminnassa
06.05.2019 / Blogi
Ensin se koulureppu
Miten pääsen koulurepusta B2B-verkkokauppaan? Koska olen suhteellisen diginatiivi keskivertokuluttaja, teen lähes kaikki kulutustavaraostokseni samalla tavalla. Aloitan hakemalla tuotetta tai palvelua Googlesta. Tämä tarkoittaa sitä, että mitä enemmän tuotteelle on näkyvyyttä internetin ihmeellisessä maailmassa, sitä helpommin minä kuluttajana sen löydän.
22.04.2019 / Blogi
Pitääkö viidakkoa pelätä? No ei!
Kevään aikana useatkin lehtiotsikot ovat kysyneet, pitääkö Amazonin tuloa pelätä. Tuhoaako se suomalaisen verkkokaupan ja siirtyykö kaikki ostaminen Suomessa nyt isojen pelureiden käsiin? Tämä on minusta erittäin lyhytnäköistä ja turhan lietsovaa ajattelua. Ei verkkokaupassa nytkään pärjää, jos ainoa ajatus on halu myydä verkossa. Se mitä myyt, miten myyt ja miksi myyt ovat nytkin koko homman juju.