Keskenjääneet ostoskorit

Oscar Prosperissa on toiminto, jonka avulla verkkokauppias voi lähettää keskenjääneistä ostoskoreista muistutuksen asiakkaalle. Toiminnon avulla saadaan näiden tilausten konversiota ja siten myyntiä kasvatettua helposti ja tuntuvasti. Jos asiakas on lisännyt ostoskoriin tuotteita ja alkanut kirjoittaa yhteystietoja, hän on todennäköisesti ollut hyvin lähellä ostopäätöstä. Jokin asia on saanut hänet kuitenkin epäröimään, tai sitten maksuvälinettä ei ole ollut mukana tms. Kun asiakkaalle lähetetään sähköpostilla muistutus, että ostaminen jäi kesken, ja tarjotaan linkki, josta ostoksen pääsee tekemään loppuun, saadaan merkittävä osa näistä asiakkaista tekemään ostoksensa loppuun asti. Sähköpostissa voi halutessaan tarjota myös esimerkiksi kampanjakoodin, joka voi toimia lopullisena houkutuksena tekemään ostoksen loppuun asti.

Jos asiakas on syöttänyt vähintään sähköpostiosoitteensa ostoskorisivulla, ilmestyy asiakkaan tilaus kesken jääneiden ostoskorien työkaluun Oscar Prosperin hallintaliittymässä. Kauppias näkee sieltä ostoskorien sisällön ja voi lähettää sähköpostia joko yksittäin valitsemilleen asiakkaille tai valita sivun alareunasta ”valitse kaikki” ja lähettää kaikille asiakkaille kerralla ostoskorimuistutuksen. Eli niille asiakkaille, joilla on paljon tavaraa ostoskorissa, voi halutessaan lähettää ensin muhkeamman kampanjakoodin ja lopuille asiakkaille sen jälkeen normaalin käytännön mukaisen ostoskorimuistutuksen.

Kesken jääneet ostoskorit

Keskenjääneet ostoskorit listataan asiakkaan julkisella puolella käyttämän kielen mukaan, koska sähköpostit tulee tietysti lähettää asiakkaan kielellä. Ostoskorimuistutusten sähköpostipohjia voi muokata asetuksissa ja aina myös viestikohtaisesti ennen viestin lähettämistä.

Muistutuksen lähettäminen keskeneräisestä ostoskorista

Ostoskorimuistutukset–raportti

Lähetettyjen ostoskorimuistutusten toimivuutta voi seurata Ostoskorimuistutukset–raportilla. Raportissa valitaan asiakkaiden kieli ja päivämäärä, josta lähtien tietoja halutaan raportoida. Raportti kertoo, montako muistutusta valitulla ajanjaksolla on lähetetty, moniko heistä palasi kauppaan ja kuinka moni muistutetuista päätyi lopulta tekemään tilauksen. 

Ostoskorimuistutukset -raportti

Katso video kesken jääneet ostoskorit -toiminnosta: