Palvelukehityksessä mukana läpi pitkän asiakassuhteen


Eurotank Oy on yksi Oscarin pitkäaikaisimpia asiakkaita. Myyntipäällikkö Henrik Joki toteaa, että vuosien varrella muotoutunutta asiakassuhdetta Oscarin kanssa voikin kuvailla jo lähes sukulaissuhteeksi.


Euroopan suurimpaan säiliöajoneuvoja valmistavaan konserniin kuuluva Eurotank Oy suunnittelee ja valmistaa asiakkailleen räätälöityjä kokonaisratkaisuja vaativiin kuljetuksiin. Eurotankilla on yli 25 vuoden kokemus alaltaan ja yhtiö palvelee asiakkaitaan kansainvälisen toimijan resursseilla mutta pk-yrityksen joustavuudella.

– Asiakassuhteemme Oscarin kanssa alkoi oikeiden ihmisten kohdattua oikeaan aikaan. Kaipasimme notkeampaa ERP:iä ja Oscar astui kuvioihin meille otolliseen

aikaan. Yhteistyömme alkoi 2007, jonka jälkeen homma lähti pyörimään omalla painollaan, kertoo Oscarin palveluiden kanssa eniten tekemisissä ollut Eurotankin myyntipäällikkö Henrik Joki. Poikkeuksellisen pitkän asiakassuhteen myötä Eurotank on toiminut monessa vaiheessa testikäyttäjänä Oscarin uusille palveluille.

– Tavoitteena on ollut päivittäisen työn helpot taminen, mihin vaaditaan käyttäjien aktiivista osallistumista uusien ominaisuuksien käyttöönotossa. Aina kun kehitetään uutta, pitää ensin kävellä päin seinää, tai vähintäänkin päin ovenkarmia, naurahtaa Joki.

 

Pitkäjänteinen työ, luottamus, osaaminen


Joki kuvailee Eurotankin pitkää asiakassuhdetta Oscarin kanssa luottamukseen ja osaamiseen perustuvaksi. Oscarin vuosien varrella kehittynyt ja muuttunut palvelupaketti on vastannut aina Eurotankin sen hetkisiä tarpeita.

– Olemme saaneet paljon arvokasta dataa muun muassa tilattavien varaosien hintakehityksestä, jotta osaamme hinnoitella palvelumme entistä paremmin. Työajanseuranta puolestaan on mahdollistanut sen, että tiedämme tarkalleen, kuinka paljon mikäkin työvaihe vie aikaa. Lisäksi meillä on käytössä selainpohjainen Oscar eMobile -käyttöliittymä, jota hyödynnetään tehokkaassa tavaran vastaanotossa, inventoinnissa ja keräilyssä työnumeroille ja myyntitilauksille.

 

Kommunikoinnin avoimuus tärkeää


Pitkän asiakkuuden myötä oscarilaiset ja eurotankilaiset tuntevat toisensa hyvin,vaikka yhteyshenkilöt ovatkin vuosien varrella vaihtuneet. Kommunikointi yritystenvälillä on avointa, eikä soitellessa tarvitse aina edes jutella työasioista.

– Meidän asiakassuhdetta voi kuvailla melkein sukulaissuhteeksi. Se perustuu luottamukseen

ja homma toimii, kun kyseessä on osaavia ihmisiä, jotka tuntevat toisensa. Kehitystarpeet ja korjaukset tulee hoidettua tehokkaasti, kun tiedämme ottaa yhteyttä juuri siihen henkilöön, jolla on päätösvalta ja vastuu kyseisestä asiasta, päättää Joki.