EDI – organisaatioiden välinen tiedonsiirto

Automatisoi yhteydet kauppakumppaneihisi

EDI-yhteydet (Electronic Data Interchange) välittävät tietoa sähköisesti eri järjestelmien välillä. Esimerkiksi asiakkaan toiminnanohjausjärjestelmässä tehty ostotilaus siirtyy automaattisesti Oscarin ERP-järjestelmään myyntitilaukseksi. Toisaalta taas Oscarissa tehty ostotilaus voi siirtyä toimittajan järjestelmään myyntilaukseksi. Samalla myös vahvistetut toimituspäivät ovat asiakkaan tiedossa ilman manuaalista työtä, puhumattakaan automatisoidusta laskutuksesta.
EDI-yhteyttä voidaan soveltaa myös verkkokaupan yhteydessä. Esimerkiksi tietyt tuotteet voivat olla tilaustuotteita tai ulkoistetussa varastossa. Verkkokaupasta toiminnanohjausjärjestelmään saapuva tilaus voi automaattisesti laukaista ostotilauksen toimittajalle tai keräys-/lähetyspyynnön ulkoistetun varaston tietojärjestelmään.

EDI-yhteyttä voidaan soveltaa myös verkkokaupan yhteydessä. Esimerkiksi tietyt tuotteet voivat olla tilaustuotteita tai ulkoistetussa varastossa. Verkkokaupasta toiminnanohjausjärjestelmään saapuva tilaus voi automaattisesti laukaista ostotilauksen toimittajalle tai keräys-/lähetyspyynnön ulkoistetun varaston tietojärjestelmään.

 

EDI-yhteyksien avulla voi:

  • Säästää aikaa
  • Säästää vaivaa
  • Säästää rahaa
  • Vähentää saman asian kirjaamista moneen kertaan
  • Vähentää virheitä
  • Sitouttaa asiakasta
  • Parantaa asiakaspalvelua
  • Nopeuttaa toimintaa   
  • Laajentaa asiakaskuntaa

Oscar tarjoaa EDI-yhteydet tapauskohtaisesti asiakkaan valitsemille EDI-operaattoreille. Lisäksi kauttamme saa täysin tuotteistun ja kustannustehokkaan Oscar Connector -kokonaispaketin, joka sisältää kaikki tarvittavat komponentit operaattoripalveluista lähtien.


Mikäli näköpiirissäsi on tarve, johon automatisoitu organisaatioiden välinen tiedonsiirto voisi tuoda ratkaisun, niin ole yhteydessä Oscarin myyntiin.

 

Pyydä lisätietoa