EDI – organisaatioiden välinen tiedonsiirto
Automatisoi yhteydet kauppakumppaneihisi
EDI-yhteydet (Electronic Data Interchange) välittävät tietoa sähköisesti eri järjestelmien välillä. Esimerkiksi asiakkaan toiminnanohjausjärjestelmässä tehty ostotilaus siirtyy automaattisesti Oscarin ERP-järjestelmään myyntitilaukseksi. Toisaalta taas Oscarissa tehty ostotilaus voi siirtyä toimittajan järjestelmään myyntilaukseksi. Samalla myös vahvistetut toimituspäivät ovat asiakkaan tiedossa ilman manuaalista työtä, puhumattakaan automatisoidusta laskutuksesta.
EDI-yhteyttä voidaan soveltaa myös verkkokaupan yhteydessä. Esimerkiksi tietyt tuotteet voivat olla tilaustuotteita tai ulkoistetussa varastossa. Verkkokaupasta toiminnanohjausjärjestelmään saapuva tilaus voi automaattisesti laukaista ostotilauksen toimittajalle tai keräys-/lähetyspyynnön ulkoistetun varaston tietojärjestelmään.
EDI-yhteyttä voidaan soveltaa myös verkkokaupan yhteydessä. Esimerkiksi tietyt tuotteet voivat olla tilaustuotteita tai ulkoistetussa varastossa. Verkkokaupasta toiminnanohjausjärjestelmään saapuva tilaus voi automaattisesti laukaista ostotilauksen toimittajalle tai keräys-/lähetyspyynnön ulkoistetun varaston tietojärjestelmään.
EDI-yhteyksien avulla voi:
- Säästää aikaa
- Säästää vaivaa
- Säästää rahaa
- Vähentää saman asian kirjaamista moneen kertaan
- Vähentää virheitä
- Sitouttaa asiakasta
- Parantaa asiakaspalvelua
- Nopeuttaa toimintaa
- Laajentaa asiakaskuntaa
Oscar tarjoaa EDI-yhteydet tapauskohtaisesti asiakkaan valitsemille EDI-operaattoreille. Lisäksi kauttamme saa täysin tuotteistun ja kustannustehokkaan Oscar Connector -kokonaispaketin, joka sisältää kaikki tarvittavat komponentit operaattoripalveluista lähtien.
Mikäli näköpiirissäsi on tarve, johon automatisoitu organisaatioiden välinen tiedonsiirto voisi tuoda ratkaisun, niin ole yhteydessä Oscarin myyntiin.